Hur man använder Filter i Google Sheets

Filtrera dina data

Hur man använder Filter i Google Sheets

Viktigt: När du lägger till ett filter kommer alla som har tillgång till ditt kalkylblad att se filtret också. Alla som har behörighet att redigera ditt kalkylark kan ändra filtret.

  1. Öppna ett kalkylark på din dator i Google Sheets.
  2. Välj ett cellområde.
  3. Klicka på Data och sedan på Skapa ett filter.
  4. För att se filteralternativ, gå till toppen av intervallet och klicka på Filterfilter.
    • Filtrera efter villkor: Välj villkor eller skriv dina egna.
    • Filtrera efter värden: För att dölja datapunkter, avmarkera rutan bredvid datapunkten och klicka på OK.
    • Sök: Sök efter datapunkter genom att skriva i sökrutan.
    • Filtrera efter färg: Välj vilken text eller fyllningsfärg du vill filtrera efter. Du kan filtrera efter villkorliga formateringsfärger, men inte alternerande färger.
  5. För att stänga av filtret, klicka på Data och sedan på Stäng av filtret.

Kommentarer